Nu har vi fått tillbaka vårt resultat från Klubbmästerskap 2 (KM2). Domare är Göteborgs fotografiska förening, vi tackar så mycket för hjälpen.

Vi gratulerar alla er som blivit placerade i tävlingen, och ett extra stort grattis till Leif Eliasson som tog hem första plats i både Enstaka och Kollektion. Bra jobbat!

Se vilka fler som placerade sig i KM 2.

Vill även passa på att påminna om inlämning till Västsvenska. Digitala bilder ska vara inlämnade senast 27 oktober, medan påsiktsbilder redan ska ha varit inlämnade. Var noga med att läsa instruktionerna på Västsvenskas hemsida.

Ett förtydligande gällande höjdbilder. En bild får vara max 1920 på bredden och max 1080 på höjden. En kvadratisk bild får vara max 1080×1080. Av detta följer att väljer man att deltaga med en stående bild, så blir den av naturliga skäl och enligt både svenska och utländska bildmått relativt liten på bredden. På VSF:s hemsida ligger sedan flera år information om bilders storleksanpassning. Välj information i menyn.

Vid frågor kring medverkan till Västsvenska kontakta gärna:
Ulf Norenius:  ulfnorenius@bredband2.com
Bo Helmersson:  bo.helmersson@outlook.com