Hej klubbmedlem!

På veckans tisdagsträff pratade vi om att göra en redigeringsuppgift som skulle gå till så att, vi väljer ut 1-2 bilder som alla som vill delta får möjlighet att ladda ner. Var och en redigerar sedan bilden på egen kammare med valfritt program och på valfritt sätt. På en kommande tisdagsträff går vi igenom alla de redigerade bilderna tillsammans och var och en får berätta lite om sin bild – vad man gjort, hur man tänkt, vilket program man använt etc.

För att kunna genomföra övningen behöver vi några bilder att välja mellan, så ta med ett par bilder nu på tisdag, 11/10, så hjälps vi åt att välja ut en lämplig bild att börja med. Bilderna behöver vara i RAW-format, väl exponerade och med motiv som är möjligt att beskära på olika sätt. När vi valt bild lägger vi den så att den är möjlig att ladda ner via en länk på hemsida.